Lo grope tolosenc Zebdà èraconvidat l’estiu passat al festenal occitan l’Estivada de Rodès.

Aquela programacion n’estonèt mai d’un que lo grope canta pas en lenga occitana. Pr’aquò lo ti tol de lor mai grand suc cès « tomber la chemise » s e m b l a plan un occi tani sme !

Seriá aquí un exemple d’ibridacion coma ne parla Marc Terisse dins son article (p…)? Avèm entrevistat Patrick Roux director del festenal sus aquela tematica plan sensibla.

Occitania : Per de qué programar Zebdà a l’Est ivada, fest enal occitan ?

Patrick Roux : Es Zebdà un grope occitan o pas ? De qué es un artiste occitan ? Es qualqu’un que canta en òc ? Es una persona que demòra sul territòri occitan ? Ieu vos vau dire francament, sabi pas ! Benlèu qu’es una necess itat de parlar d’aquò, de nos pausar la question de çò que balha la qualitat « d’occitan » a un artista… Sabètz, coneis si d’art is tas es tampilha ts « occitan » qu’an pas brica d’engatjament per la nòstra lenga e lo nòstre país ! Sabi pas se Zebdà es un grope occitan, mas i a un fum de rasons que me menèron a los convidar. E tre la debuta vòli precisar qu’a i causit l’autenticitat : pas question de demandar a Zebdà de cantar una cançon en occ itan juste per aquela serada. Voliái pas quicòm d’artificial, de placat… S’ai decidit de convidar Zebdà es mai que mai per de que sèm sus las meteissas valors. Son de monde engatjats, que denóncian las injustícias, que pensan que lo dreit del sòl es mai fòrt que lo dreit de la sang. Pensan tanben que las identitats culturalas se noirisson d’influéncias multiplas (eles se dison tanben occitans), son de construcc ions c omplexas . Sèm sus la meteissa linha : l’Estivada es 100% occitana e 100% motivada ! E puèi, i a una logic a, anna da aprèp annada : pel passat convidèrem Idir, e tanben Natachà Atlas. Pensi qu’Occitania a agut un accident de percors dins son istòria. Lo seu restacament a França ne faguèt un país del sud (lo país del solelh pels franceses del nòrd). Alara que de per abans èra un país del nòrd de la Mediterranèa, qu’agachava cap al sud. Agachem tornamai al s u d ! I son un fum de causas a descobrir.

— E los de Zebdà, de qué pensan del moviment occitan ?

— Coneissián lo festenal. Son de personas que sabon çò qu’es Occitania, s’interessan a la question occitana. An soscat a tot aquò !

— Es que d’eveniments coma aquel pòdon permetre d’evitar una guetoïzacion de la cultura ?

— Pensi que l’Estivada es lo contrari d’un guetò. Es un festenal mil i t a n t : l’assumissèm e mai encara 100% motivats !  o disèm ambe fiertat. Nòstra tòca es de far venir a l’Estivada de monde que son pas occitanistas. Subissèm encara los prejutjats de çò etiquetat « musica o cultura occitana ». Arribar a far venir de personas claufidas de representacions negativas, los trebolar, los far cambiar de vejaire, aquí l’escomesa de l’Estivada. Zeb dà a permés de fa r venir a l’Estivada un public que seriá pas vengut autrament. E a l’escasença an descobèrt lo grope Golamàs’k que jogava pel primièr còp davant tant de monde. Los de Golamàs’k balhèron lo melhor d’eles, son anats cercar al pus prigond d’eles per ofrir un concèrt de primièra que susprenguèt lo public ! En 2010, meteissa causa ambe lo Còr de la Plana que passèt just aprèp Idir : faguèron un concèrt de tria. L’Estivada es un festenal ambiciós que vòl parlar a tota la societat occitana. Assumissèm auèi de crear un debat e de far bolegar las linhas

Pour réagir : info[a]adeo-oc.eu